Kerem İriç
Köşe Yazarı
Kerem İriç
 

İstemezük Kafası Çanakkale'ye Yapılacak 500 Milyonluk Yatırıma Engel Olmak İstiyor

▶️ tuşuna bastıktan 3 saniye sonra seslendirme başlayacaktır.  Yazan: Kerem İriç Hükümet konakları ve belediye binaları, vatandaşın tapu, nüfus gibi en temel kamu hizmetlerine doğrudan erişim sağladığı, hayatını kolaylaştıran ana hizmet noktalarıdır. Halkımızın her gün işinin düştüğü, hizmet almak için kapısını çaldığı bu merkezlerin şehrin en ulaşılabilir, en merkezi yerinde olması bir tercih değil, vatandaşın en doğal hakkıdır. Hedef Saptırma Siyaseti ve Otopark Bahanesi Ancak Çanakkale'de maalesef aklını fikrini sadece bir oda koltuğuna ve hükümet muhalifliğine kilitlemiş, vizyonsuz bir zihniyet türedi. Devletimiz, Çanakkale’ye 500 milyon liranın üzerinde devasa bir Yeni Hükümet Konağı yatırımı getiriyor. 14 Temmuz 2026 tarihinde ihalesi yapılacağı kesinleşen bu büyük proje, aslında en az 2-3 yıl önce hayata geçmesi gereken bir yatırımdı. Fakat bu malum "istemezükçü" kafa yüzünden Çanakkale halkı bu hizmetten mahrum bırakılmakta, süreç bugüne kadar yerel engellemelerle geciktirilmektedir. CHP Milletvekili İsmet Güneşhan’ın bu projeyle ilgili yaptığı açıklamalar tam bir akıl tutulması örneğidir. Sayın Güneşhan, elinde telefonla projenin yapılacağı alanda videolar çekip "Burada otopark yeri yok, trafik sıkışır" diyerek bu kıymetli yatırıma karşı çıkıyor. Benzer şekilde, ÇTSO sitesinden "Bu yanlıştan dönün" diyerek açıklamalar yapan Selçuk Semizoğlu gibi tipler de tamamen hedef saptırarak bu vizyoner projeyi baltalamaya çalışıyorlar. Soruyorum size: ÇTSO’nun kurumsal kimliğini kendi siyasi hırslarına alet eden bu şahısların açıklamaları, odanın 10.000 üyesini gerçekten temsil ediyor mu? Yönetimindeki insanlar bu açıklamaya onay verdi mi? İşine geldiğinde "Oda Başkanı" sıfatını kullanan, işine gelmediğinde "şahsi hesabım" diyerek sosyal medyadan hırçınlık yapan bu kafa samimiyetten uzaktır. Asıl niyetleri, Belediye Başkanı Muharrem Erkek ile olan organik ilişkilerini korumak ve yerel yönetime şirin görünmektir. Çanakkale Belediyesi’nin beceriksizliklerini örtmek için devletin devasa yatırımlarını kurban etmeye çalışıyorlar. Çözüm Çok Basit: Belediye İş Merkezi’ni Değerlendirin! Eğer derdiniz gerçekten otopark ve trafik yüküyse, çözüm aslında burnunuzun ucunda duruyor. Sayın Güneşhan’ın o videoyu çektiği yerin az ilerisinde duran, yıllardır atıl, depreme dayanıksız ve bu şehre hiç yakışmayan bir yıkıntı halinde bekleyen Belediye İş Merkezi var. Kendi belediyenize "Gelin burayı yıkalım, modern bir yapı yapalım" desenize! Çanakkale Belediyesi burayı kat karşılığı ihaleye vererek, kasasından tek kuruş para çıkmadan imar artışıyla 5-6 katlı modern bir iş merkezine dönüştürebilir. Altına inşa edilecek 3 katlı devasa bir otopark ise sadece Hükümet Konağı’nın değil; Cumhuriyet Meydanı, İskele Meydanı ve tüm bölgenin otopark problemini kökten çözecek güçtedir. Üstelik iddia edilenlerin aksine, projenin detaylarına bakıldığında, orada çalışacak insan sayısına ve vatandaşa fazlasıyla yetecek bir otopark hizmeti zaten devlet tarafından bu projede sunuluyor. Kaldı ki kanun da pratik de bellidir: Devlet kamu binası yatırımını yapar; binanın çevresindeki altyapı, yol düzenlemesi, trafik akışı ve genel çevre otopark organizasyonu ise yerel yönetimin, yani Çanakkale Belediyesi'nin sorumluluğundadır. Parası Hazır Olan Yatırıma Ağır Aksak İlerleyiş: "Türkiye'de Tektir!" Bu noktada, Bülent Turan’ın 6 ay önceki bir konuşmasındaki duruşu ve kararlı tavrı sürecin neden tıkandığını net bir şekilde ortaya koymaktadır. Sayın Turan’ın da haklı olarak isyan ettiği gibi, karşı karşıya kaldığımız bu bürokratik hantallık muhtemelen Türkiye'de tektir: "İçişleri Bakanlığımız parasını bankaya, idareye yatırmış ama proje hala birileri yüzünden ağır aksak ilerliyor. Muhtemelen Türkiye'de tektir; parası bankaya yatmış ama hala proje başlamadı, böylesi yatırımı geciktirmek olabilir mi?" Çanakkale'ye Değer Katacak Dev Bir Kamu Kompleksi AK Parti İl Başkanı Abdurrahman Kuzu’nun detaylarını paylaştığı, temelleri Bülent Turan ve Jülide İskenderoğlu tarafından atılan bu proje, Çanakkale için tam bir kamu kompleksidir. Şu an Çanakkale’de tapu, nüfus gibi vatandaşın her gün işinin düştüğü tam 13 farklı resmi birim, şehrin farklı köşelerinde darmadağınık, birçoğu kiralık ve depreme dayanıksız binalarda hizmet vermeye çalışıyor. Bu dev projeyle tüm bu dağınıklık sona erecek, kurumlar bir araya toplanacak ve vatandaş hak ettiği hızlı hizmeti tek çatı altında alacaktır. Yeni komplekste şu kritik kurumlar yer alacaktır: Defterdarlık, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü, Ticaret İl Müdürlüğü, İl Müftülüğü, İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü, İl Göç İdaresi Müdürlüğü, Sivil Toplumla İlişkiler İl Müdürlüğü, Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü, Kıyı Emniyeti, Güney Marmara Kalkınma Ajansı (GMKA), Açık Kapı Şube Müdürlüğü. Dahası, kentsel bellek açısından çok kıymetli bir adım daha atılıyor: Eski valilik binası, tescilli tarihi bir bina olduğu için aslına uygun şekilde harfiyen korunacak; içindeki toplantı salonları ve kültürel alanlarıyla tamamen Çanakkale halkının kullanımına sunularak şehrin tarihi hafızası geleceğe taşınacaktır. Çanakkale’nin Geleceği Ucuz Siyasete Kurban Edilemez Sonuç olarak; Çanakkale’nin gelişmesi için omuz omuza verilmesi gerekirken, ucuz siyasi manevralarla ve belediyeye şirin gözükme çabalarıyla bu şehre pranga vuranlara müsaade edilmemelidir. "İstemezük" siyasetiyle kendi beceriksizliklerini otopark tartışmaları üzerinden örtmeye kalkan bu zihniyetin Çanakkale'ye katacağı hiçbir şey yoktur. Kazanan şahsi hesaplar veya vizyonsuz koltuk sevdaları değil; daima Çanakkale halkı ve Çanakkale'nin geleceği olmalıdır!
Ekleme Tarihi: 25 Haziran 2026 -Perşembe

İstemezük Kafası Çanakkale'ye Yapılacak 500 Milyonluk Yatırıma Engel Olmak İstiyor

▶️ tuşuna bastıktan 3 saniye sonra seslendirme başlayacaktır. 

Yazan: Kerem İriç

Hükümet konakları ve belediye binaları, vatandaşın tapu, nüfus gibi en temel kamu hizmetlerine doğrudan erişim sağladığı, hayatını kolaylaştıran ana hizmet noktalarıdır. Halkımızın her gün işinin düştüğü, hizmet almak için kapısını çaldığı bu merkezlerin şehrin en ulaşılabilir, en merkezi yerinde olması bir tercih değil, vatandaşın en doğal hakkıdır.

Hedef Saptırma Siyaseti ve Otopark Bahanesi

Ancak Çanakkale'de maalesef aklını fikrini sadece bir oda koltuğuna ve hükümet muhalifliğine kilitlemiş, vizyonsuz bir zihniyet türedi. Devletimiz, Çanakkale’ye 500 milyon liranın üzerinde devasa bir Yeni Hükümet Konağı yatırımı getiriyor. 14 Temmuz 2026 tarihinde ihalesi yapılacağı kesinleşen bu büyük proje, aslında en az 2-3 yıl önce hayata geçmesi gereken bir yatırımdı. Fakat bu malum "istemezükçü" kafa yüzünden Çanakkale halkı bu hizmetten mahrum bırakılmakta, süreç bugüne kadar yerel engellemelerle geciktirilmektedir.

CHP Milletvekili İsmet Güneşhan’ın bu projeyle ilgili yaptığı açıklamalar tam bir akıl tutulması örneğidir. Sayın Güneşhan, elinde telefonla projenin yapılacağı alanda videolar çekip "Burada otopark yeri yok, trafik sıkışır" diyerek bu kıymetli yatırıma karşı çıkıyor. Benzer şekilde, ÇTSO sitesinden "Bu yanlıştan dönün" diyerek açıklamalar yapan Selçuk Semizoğlu gibi tipler de tamamen hedef saptırarak bu vizyoner projeyi baltalamaya çalışıyorlar.

Soruyorum size: ÇTSO’nun kurumsal kimliğini kendi siyasi hırslarına alet eden bu şahısların açıklamaları, odanın 10.000 üyesini gerçekten temsil ediyor mu? Yönetimindeki insanlar bu açıklamaya onay verdi mi? İşine geldiğinde "Oda Başkanı" sıfatını kullanan, işine gelmediğinde "şahsi hesabım" diyerek sosyal medyadan hırçınlık yapan bu kafa samimiyetten uzaktır.

Asıl niyetleri, Belediye Başkanı Muharrem Erkek ile olan organik ilişkilerini korumak ve yerel yönetime şirin görünmektir. Çanakkale Belediyesi’nin beceriksizliklerini örtmek için devletin devasa yatırımlarını kurban etmeye çalışıyorlar.

Çözüm Çok Basit: Belediye İş Merkezi’ni Değerlendirin!

Eğer derdiniz gerçekten otopark ve trafik yüküyse, çözüm aslında burnunuzun ucunda duruyor. Sayın Güneşhan’ın o videoyu çektiği yerin az ilerisinde duran, yıllardır atıl, depreme dayanıksız ve bu şehre hiç yakışmayan bir yıkıntı halinde bekleyen Belediye İş Merkezi var. Kendi belediyenize "Gelin burayı yıkalım, modern bir yapı yapalım" desenize!

Çanakkale Belediyesi burayı kat karşılığı ihaleye vererek, kasasından tek kuruş para çıkmadan imar artışıyla 5-6 katlı modern bir iş merkezine dönüştürebilir. Altına inşa edilecek 3 katlı devasa bir otopark ise sadece Hükümet Konağı’nın değil; Cumhuriyet Meydanı, İskele Meydanı ve tüm bölgenin otopark problemini kökten çözecek güçtedir.

Üstelik iddia edilenlerin aksine, projenin detaylarına bakıldığında, orada çalışacak insan sayısına ve vatandaşa fazlasıyla yetecek bir otopark hizmeti zaten devlet tarafından bu projede sunuluyor. Kaldı ki kanun da pratik de bellidir: Devlet kamu binası yatırımını yapar; binanın çevresindeki altyapı, yol düzenlemesi, trafik akışı ve genel çevre otopark organizasyonu ise yerel yönetimin, yani Çanakkale Belediyesi'nin sorumluluğundadır.

Parası Hazır Olan Yatırıma Ağır Aksak İlerleyiş: "Türkiye'de Tektir!"

Bu noktada, Bülent Turan’ın 6 ay önceki bir konuşmasındaki duruşu ve kararlı tavrı sürecin neden tıkandığını net bir şekilde ortaya koymaktadır. Sayın Turan’ın da haklı olarak isyan ettiği gibi, karşı karşıya kaldığımız bu bürokratik hantallık muhtemelen Türkiye'de tektir:

"İçişleri Bakanlığımız parasını bankaya, idareye yatırmış ama proje hala birileri yüzünden ağır aksak ilerliyor. Muhtemelen Türkiye'de tektir; parası bankaya yatmış ama hala proje başlamadı, böylesi yatırımı geciktirmek olabilir mi?"

Çanakkale'ye Değer Katacak Dev Bir Kamu Kompleksi

AK Parti İl Başkanı Abdurrahman Kuzu’nun detaylarını paylaştığı, temelleri Bülent Turan ve Jülide İskenderoğlu tarafından atılan bu proje, Çanakkale için tam bir kamu kompleksidir. Şu an Çanakkale’de tapu, nüfus gibi vatandaşın her gün işinin düştüğü tam 13 farklı resmi birim, şehrin farklı köşelerinde darmadağınık, birçoğu kiralık ve depreme dayanıksız binalarda hizmet vermeye çalışıyor. Bu dev projeyle tüm bu dağınıklık sona erecek, kurumlar bir araya toplanacak ve vatandaş hak ettiği hızlı hizmeti tek çatı altında alacaktır.

Yeni komplekste şu kritik kurumlar yer alacaktır: Defterdarlık, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü, Ticaret İl Müdürlüğü, İl Müftülüğü, İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü, İl Göç İdaresi Müdürlüğü, Sivil Toplumla İlişkiler İl Müdürlüğü, Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü, Kıyı Emniyeti, Güney Marmara Kalkınma Ajansı (GMKA), Açık Kapı Şube Müdürlüğü.

Dahası, kentsel bellek açısından çok kıymetli bir adım daha atılıyor: Eski valilik binası, tescilli tarihi bir bina olduğu için aslına uygun şekilde harfiyen korunacak; içindeki toplantı salonları ve kültürel alanlarıyla tamamen Çanakkale halkının kullanımına sunularak şehrin tarihi hafızası geleceğe taşınacaktır.

Çanakkale’nin Geleceği Ucuz Siyasete Kurban Edilemez

Sonuç olarak; Çanakkale’nin gelişmesi için omuz omuza verilmesi gerekirken, ucuz siyasi manevralarla ve belediyeye şirin gözükme çabalarıyla bu şehre pranga vuranlara müsaade edilmemelidir. "İstemezük" siyasetiyle kendi beceriksizliklerini otopark tartışmaları üzerinden örtmeye kalkan bu zihniyetin Çanakkale'ye katacağı hiçbir şey yoktur.

Kazanan şahsi hesaplar veya vizyonsuz koltuk sevdaları değil; daima Çanakkale halkı ve Çanakkale'nin geleceği olmalıdır!

Yazıya ifade bırak !